انجمن داستان کویر سبزوار

دورهمی چای و داستان...

انجمن داستان کویر سبزوار

دورهمی چای و داستان...

انجمن داستان کویر سبزوار

این وبگاه، دسترسی آسانی برای خواندن داستان‌های اعضا، در انجمن داستانی کویر سبزوار است. مطالعۀ این داستان‌ها مشروط به عضویت در این انجمن است که روزهای سه شنبه ساعت 17 به ساعت رسمی، در کتابخانۀ حاج ملّاهادی شهر سبزوار، برگزار می‌شود. پس از حضور در جلسه، رمز ورود به داستان‌ها به شما داده خواهد شد. داستان های اعضا بعد از جلسه نقد، حذف می‌شوند.

بایگانی

تمرین این هفته

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۷ ب.ظ

با عرض سلام و احترام خدمت همه اعضای محترم

جلسه این هفته حلقه داستانی کویر در محل همیشگی، کتابخانه حاج ملاهادی و ساعت 17 برگزار خواهد شد.

با توجه تمرین هفته گذشته، قرار شد اعضایی که مایل هستند از برنامه آموزشی بهره ببرند، یک تمرین داستانی با این ویژگی ها بنویسند (نیاز نیست حتما داستان به صورت کامل و با عناصر کامل نوشته شود. در این تمرین تمرکز بر روی سه محورِ راوی، سوژه و نثر خواهد بود.)

1) سوژه داستان خارج از کلیشه ها باشد. در واقع ازدواج، عشق، جدایی، مرگ و پند اخلاقی محور و سوژه قرار نگیرد.

2) راوی اول شخص باشد و شخصی متفاوت با واقعیت نویسنده. مثلا اگر نویسنده جوان است راوی پیر باشد، جنسیت دیگر داشته باشد، اگر نویسنده وضع مالی خوبی دارد راوی فقیر باشد، اگر نویسنده تحصیلکرده است راوی بیسواد باشد و ... استفاده از راوی دیوانه یا دارای روان پریشی خاص یا کودک یا حتی غیرانسان هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

3) در مورد نثر، بخش های روایت گر به صورت نوشتاری و دیالوگ ها به صورت محاوره باشند.

سپاس. جهت رعایت وقت یک یا دو صفحه از تمرین امکان خوانش در جلسه را خواهد داشت. (متن شما می تواند طولانی تر باشد و شما فقط یک بخش آن را در جلسه بخوانید).

  • حلقه داستانی کویر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی